Sider

tirsdag den 1. april 2014

RØD

Så skydes regnbue bloglegen i gang :-)

Første farve er RØD...

... som jeg har besluttet skal hylde sommer :-)

Og hvad er mere passende end en gang koldskål med skønne røde jordbær!

Det er dog ikke lækre sommermodne jordbær, men de går an, til vi igen kan plukke lækre jordbær fra vores jordbærtårn :-)

Billedet er fra sidste sommer, efter jeg havde gjort tårnet rent, da vi havde fået den hjem fra mine svigerforældre, hvor den havde over vintret.

I år har den stået herhjemme og ude hele vinteren, og da jeg gjorde den ren i dag, var planterne i de to nederste etager gået ud... øv øv :-(

Men alligevel er vi klar til sol og varme, så de planter som har overlevet kan komme til at bære lækre RØDE jordbær :-)

Så sommer kom bare an, vi er klar :-)

22 kommentarer:

  1. Vores jordbær bede herhjemme er også højtelskede herhjemme

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altså også skønt med frisk plukket jordbær fra egen avl :-)

      Slet
  2. lækker stander du kan se frem til der- og mht jordbær er der vist noget med at de er meget nemme at tage aflæggere fra- får de ikke sådan nogle lange stængler der løber ud ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Uhh, må da se om jeg kan få de der ret ikke grønne fingre til at finde ud af det, når der begynder at kommer aflækker... ellers må min mand på banen :-)

      Slet
  3. Et rigtig godt indslag i farven rød:) og flot stativ du har til jordbær:)

    Knus og kram herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg er også ret glad for mit jordbærtårn, som jeg nu har på tredje sæson :-)

      Slet
  4. Du må have nye skud i de nederste skåle, andet er der ikke for :-)
    Og jordbær, kan næsten ikke vente....

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan godt se jeg må til at lege med de aflækker... ellers må plantorama, jo ligge nye planer til ;-)

      Slet
  5. Mums det ser lækkert ud...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikke :-) Det var også en ret lækker skålfuld dessert :-)

      Slet
  6. Uhm det ser nu godt ud ;O))) Dejligt at vide sommeren snart er på vej...igen ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er skønt når man få en tvist af sommer :-) Glæder mig også til lidt varme vejr, og bare tær :-)

      Slet
  7. Åh, jordbær!!!! Jeg vil have SOL nu, elsker sommer, bare tæer og jordbær!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejlig kombination - bare tær og jordbær... kan heller ikke vente :-)

      Slet
  8. Der er da heller ikke noget skønnere end solmodne lune jordbær!!! Så er tankerne stillet ind på sommertid. Jeg er vist nødt til at se om jeg kan finde sådan et jordbærtårn et sted :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja der er altså ikke andet for end at du må have dig et jordbærtårn Lena :-) Ja, syntes også at jordbær er sommer :-)

      Slet
  9. Jeg er fuldstændig lækkersulten nu! :-) MUMS! Og jeg er ikke i nærheden af hverken røde jorbær eller lækker koldskål....må straks på indkøbslisten!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er altså også bare super lækkert :-)

      Slet
  10. flotte røde jordbær :-)

    SvarSlet

Kommentar er meget velkommen :-)